Hur länge gäller öppet köp?
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.
Hur skickar jag tillbaka varor?
För snabbaste hanteringen av din retur så kan du registrera den själv på Mina sidor och följa instruktionerna där. Det tar bara någon minut.
Du kan också göra returen manellt:
För mer information läs mer här.
Jag saknar koden för att hämta mitt paket. Kan jag hämta paketet ändå?
Du ska ha fått ett mail med ditt kollinummer i samband med att paketet skickades. Med hjälp av det kan du spåra paketet och se när det kan hämtas. Aviseringskoden är de fyra sista siffrorna i kollinumret.
Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar i 7 dagar från det att det kom fram.
Hur avbokar jag min order?
Skicka ett mail till info@careofcarl.se.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Varubrev:
För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.
Paket till ombud:
För beställningar till paketombud använder vi Postnord MyPack Collect. När din beställning har anlänt till Postnords utlämningsställe skickas en avisering till dig. Avisering sker via sms eller brev.
(i vissa städer* levereras paket till ombud och paketbox på lördagar)
*Uppsala
*Stockholm
*Göteborg
*Trelleborg
*Helsingborg
*Karlskrona
*Lund
*Malmö
Hemleverans:
För leveransalternativet ’Hemleverans’ använder vi Budbee respektive Postnord, vilket anges i kassan. Dessa alternativ visas som tillgängligt endast för de områden där våra transportörer kan erbjuda denna tjänst. Det är ej möjligt att välja dessa leveransalternativ om du väljer att betala via postförskott. Våra transportörer kommer avisera dig via SMS och föreslå tidpunkt för leverans. Du har med dessa leveransalternativ möjlighet att påverka leveransens utförande, varvid tilläggskostnader kan uppstå. I fall där dina val kan skapa extra kostnader kommer detta tydligt kommuniceras i transportörens gränssnitt och dessa är då hanterade som en affärsrelation mellan mottagare och transportör.
Instabox:
Ditt paket levereras till angiven paketbox. Den förvalda paketboxen motsvarar det val Instabox rekommenderar för ditt postnummer. Du har även möjlighet att göra ett eget val av paketbox som passar dig bättre. Avisering och kod för uthämtning distribueras via SMS till angivet mobilnummer. Paketet är tillgängligt i 24h efter ankomst till paketbox. Om försändelsen ej hämtas kommer paketet återföras till Care of Carl och hanteras som en returorder. Normal transporttid är 1-3 dagar.
När och hur skickas min faktura?
Vid faktura 30 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.
Jag ska returnera delar av min order. Hur blir det med fakturan?
När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mail. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.
Jag har betalat med presentkort och ska göra ett återköp. Hur blir det med återbetalning?
Beloppet kommer att sättas in som tillgodosumma på ditt konto hos oss. Summan kan användas för betalning av ett nytt köp.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Kortbetalning
Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.
Direktbetalning Internetbank
Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Swedbank, Länsförsäkringar, Nordea, ICA Banken, Danske Bank, Skandiabanken, FOREX, Sparbanken eller Sparbanken Syd. Ingen extra avgift.
Faktura
Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress. Läs mer här.
Delbetalning
3,6,12 eller 24 månader via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer. Läs mer här.
Paypal
Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.
Swish
Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.
Hur gör jag för att reklamera en vara?
Kontakta oss via info@careofcarl.se. Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan.
Hur kommer min reklamation att behandlas?
I första hand åtgärdas felet hos en skräddare eller skomakare och givetvis står vi för kostnaden. Vid en godkänd reklamation och om en lagning inte är möjlig, ersätts du med en ny vara, alternativt tillgodobelopp eller återbetalning.
Vi försöker gärna hjälpa till med att få tag på en storlek som tagit slut eller som vi inte haft tidigare.
Skicka ett mail till info@careofcarl.se
När en storlek är möjlig att bevaka, innebär det att vi inväntar leverans av varan. Genom att ange din mailadress blir du informerad så snart storleken är tillgänglig på hemsidan. Du kan kontaka oss om du vill veta uppskattat leveransdatum och reservera ett exemplar.
Ibland kan orderbekräftelser hamna i skräpposten, kolla gärna där.
Om du misstänker att du angett fel mailadress på ditt köp är du välkommen att maila oss. Skriv då gärna med ordernummer eller ett telefonnummer som är kopplat till ordern samt den rätta mailadressen.
I produkttexterna anger vi om plagget är normalt i storleken, eller om man bör välja en större/mindre storlek än vanligt.
Vi mäter alla plagg själva och måtten finns i måttabellen på respektive produktsida.
Här framgår hur vi mäter de olika plaggen. Genom att mäta ett plagg du redan ägen på samma sätt, kan du få hjälp att hitta rätt storlek.
Se hur vi mäter här.
På CareOfCarl.se handlar du tryggt. Om du vill läsa mer om trygg- och säkerhet klicka på något utav nedan alternativ:
Trygg e-handel - vad innebär certifieringen?
Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handelsföretag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås direkt på hemsidan. Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.
Trygghet
Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.
När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.
Trygg e-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi. Se fullständig förteckning av Trygg e-handels krav.
Säkerhet
Svensk Digitial handel kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg e-handel emot klagomål från dig som konsument. Om du klagar på ett företag som har certifieringen Trygg e-handel och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs får företaget en "prick" i vårt register. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär Trygg e-handel symbolen.
Trygg e-handel symbolen
För att kontrollera att symbolen är äkta klickar du/håller muspekar över Trygg e-handel symbolen. Se exempel här. Varje anslutet företag har ett unikt certifikat på domänen tryggehandel.se.
Vart hittar jag trygg e-handel certifierade företag?
Du hittar alla certifierade företag här. Företaget är indelande i kategorier efter sortiment så att du lättare skall kunna hitta företag som säljer de varor & tjänster du är intresserad av.
Care of Carl AB
Fakturaadress:
Företagsgatan 44, 504 64 Borås
Leveransadress:
Företagsgatan 44, 504 64 Borås
Tel: 033 - 55 55 270
Fax: 033 - 55 55 275
info@careofcarl.se
Organisationsnummer: 556800-5739
VAT: SE556800-573901
Bankgiro: 620-7591
033-55 55 270
Vardagar kl 08.00-17.00.
Måndag-Fredag 08-17
Söndagar 18-22
info@careofcarl.se
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.
Vill du komma i kontakt med en specifik avdelning hittar du kontaktuppgifter här.
Svar på våra vanligaste frågor hittar du här.