Hur länge gäller öppet köp?
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.
Hur skickar jag tillbaka varor?
För snabbaste hanteringen av din retur så kan du registrera den själv på Mina sidor och följa instruktionerna där. Det tar bara någon minut.
Du kan också göra returen manellt:
För mer information läs mer här
Jag saknar koden för att hämta mitt paket. Kan jag hämta paketet ändå?
Du ska ha fått ett mail med ditt kollinummer i samband med att paketet skickades. Med hjälp av det kan du spåra paketet och se när det kan hämtas. Aviseringskoden är de fyra sista siffrorna i kollinumret.
Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar i 7 dagar från det att det kom fram.
Hur avbokar jag min order?
Skicka ett mail till info@careofcarl.se.
Vilka leveransalternativ erbjuder ni?
Varubrev:
För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.
Paket till ombud:
För beställningar till paketombud använder vi Postnord MyPack Collect. När din beställning har anlänt till Postnords utlämningsställe skickas en avisering till dig. Avisering sker via sms eller brev.
Hemleverans:
För leveransalternativet ’Hemleverans’ använder vi Budbee respektive Postnord, vilket anges i kassan. Dessa alternativ visas som tillgängligt endast för de områden där våra transportörer kan erbjuda denna tjänst. Det är ej möjligt att välja dessa leveransalternativ om du väljer att betala via postförskott. Våra transportörer kommer avisera dig via SMS och föreslå tidpunkt för leverans. Du har med dessa leveransalternativ möjlighet att påverka leveransens utförande, varvid tilläggskostnader kan uppstå. I fall där dina val kan skapa extra kostnader kommer detta tydligt kommuniceras i transportörens gränssnitt och dessa är då hanterade som en affärsrelation mellan mottagare och transportör.
Instabox:
Ditt paket levereras till angiven paketbox. Den förvalda paketboxen motsvarar det val Instabox rekommenderar för ditt postnummer. Du har även möjlighet att göra ett eget val av paketbox som passar dig bättre. Avisering och kod för uthämtning distribueras via SMS till angivet mobilnummer. Paketet är tillgängligt i 24h efter ankomst till paketbox. Om försändelsen ej hämtas kommer paketet återföras till Care of Carl och hanteras som en returorder. Normal transporttid är 0-1 dag.
När och hur skickas min faktura?
Vid faktura 30 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.
Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. T.ex. första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.
Jag ska returnera delar av min order. Hur blir det med fakturan?
När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mail. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.
Jag har betalat med presentkort och ska göra ett återköp. Hur blir det med återbetalning?
Beloppet kommer att sättas in som tillgodosumma på ditt konto hos oss. Summan kan användas för betalning av ett nytt köp.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Kortbetalning
Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.
Direktbetalning Internetbank
Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. Ingen extra avgift.
Faktura
Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress. Läs mer här.
Delbetalning
3 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer. Läs mer här. 24 månaders Klarna Konto, betala lägst 100kr per månad eller på 24 månader. Ränta tillkommer. Läs mer här.
Paypal
Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.
Swish
Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.
Hur gör jag för att reklamera en vara?
Kontakta oss via info@careofcarl.se. Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan.
Hur kommer min reklamation att behandlas?
I första hand åtgärdas felet hos en skräddare eller skomakare och givetvis står vi för kostnaden. Vid en godkänd reklamation och om en lagning inte är möjlig, ersätts du med en ny vara, alternativt tillgodobelopp eller återbetalning.
När och hur skickas min faktura?
Vid faktura 30 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.
Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. T.ex. första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.
Jag ska returnera delar av min order. Hur blir det med fakturan?
När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mail. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.