Fri frakt över 399 kr Fri retur 1-3 dagars leverans
Beställ senast 20 december för leverans innan jul
  • Vad är skillnaden mellan Pre-owned och Vintage?

      Den stora skillnaden mellan pre-owned och vintage är hur många år klockan är. En vintageklocka enligt vår definition, vilken också speglar den allmänna definitionen i stort, är en klocka som är äldre än 25 år. En klocka som är märkt pre-owned är därmed yngre än 25 år och således tillverkad sent 90-tal och framåt. Observera att det finns undantagsfall där en uppdatering av en modell skett precis i gränslandet mellan vintage och pre-owned och därmed kan definitionen av pre-owned variera med ett par år beroende på modell och referens.

  • Hur definieras skicket?

      För att vägleda dig i ditt köp har vi försökt göra en förenklad modell av den såväl estetiska som funktionella, invändiga skickbeskrivningen enligt tabellen här. Vi säljer dock inga klockor som inte är genomgångna och lämnar alltid minst 12 månaders funktionsgaranti (gäller ej nya klockor). Mer information om skick anges under objektbeskrivning på respektive klocka. Observera att det är två olika tabeller för att skilja på klockor vi har kategoriserat som pre-owned respektive vintage. Läs mer om kategoriseringen här.

  • Hur vet jag att klockan är äkta?

      Alla klockor som säljs av oss gås igenom av experter för att säkerställa skick och äkthet för att vi ska kunna garantera dig att du får en klocka som är vad den utger sig för att vara och kommer hålla som den ska. Vi kontrollerar också att klockorna vi handlar med aldrig anmälts stulna för att du ska känna dig trygg med din investering.

  • Har jag garanti på klockan jag köper?

      Ja, vi lämnar minst 12 månaders funktionsgaranti på alla klockor vi säljer. I tillägg till detta kan det på nyare klockor finnas kvarvarande garanti från tillverkaren. Läs mer om vår garanti och våra villkor här.

  • Hur skickas min klocka efter köp?

      Din klocka skickas vanligtvis 1-3 vardagar efter köp med helförsäkrad leverans.

  • Kan jag ångra mitt köp?

      Ja, vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.

  • Vilka betalsätt accepterar ni?

      Vi accepterar flera betalsätt så oavsett om du vill betala direkt eller över tid så hittar du ett alternativ som passar dig bäst.

      1. Kortbetalning: Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.
      2. Direktbetalning Internetbank: Via Trustly, med stöd för Swedbank, Sparbanken, Handelsbanken, SEB, Nordea, Danske Bank, FOREX, ICA Banken, Länsförsäkringar, Skandiabanken, Sparb. Syd. Ingen extra avgift.
      3. Faktura: Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress.
      4. Delbetalning: 3, 6 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer.
      5. Swish: Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.
  • Vilka klockor tar ni emot?

      Vi ämnar tillhandahålla ett tidlöst sortiment och sourcar bara bland välkända varumärken och ikoniska modeller för att våra kunder ska kunna göra investeringar vi tror håller över tid. Vi tar i dagsläget endast emot klockor från varumärken i följande lista: Rolex, Omega, Tudor, Cartier, Jaeger LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Bremont, Sjöö Sandström och Sinn. Vi eftersträvar en hög nivå i vår avdelning med pre-owned och vintageklockor och måste därför neka klockor och modeller som inte håller tillräckligt hög standard för vidareförsäljning i avdelningen och/eller som vi inte har möjlighet att kontrollera på rätt sätt.

  • Hur säljer jag min klocka till er?

      Det finns tre olika sätt att avyttra din klocka till oss, se detaljer om alternativen här.

  • Hur värderar ni min klocka?

      Vi baserar vår värdering främst på aktuell och historisk försäljningsdata och tar således stor hänsyn till varumärke, modell, specifika referenser, skick och övrig proveniens såsom ägar- och servicehistorik, ursprungligt försäljningsland och tillbehör i form av certifikat, box och övriga papper. Varje värdering är unik och vi kan därför inte lämna ut någon generell värdering på förhand utan att ta del av den efterfrågade informationen.

  • Hur skickar jag in min klocka?

      När du valt hur du vill sälja eller byta din klocka och fyllt i ett formulär med de uppgifter vi kräver, blir du kontaktad av vår klockspecialist. Efter att ni har kommit överens skickar vi över emballage och en fraktsedel. Det är viktigt att du använder dig av dessa för att din klocka ska vara försäkrad och spårbar under transporten. Om du av någon anledning inte använder dig av avsett emballage och fraktsedel och det händer något under transporten friskriver vi oss från ansvar.

  • När erhåller jag betalning för min klocka?

      När du erhåller din betalning beror på om du valt att sälja din klocka via förmedling, byta in den eller sälja den direkt till oss. Mer information om respektive alternativ finner du här.

  • Vad händer om min klocka inte blir såld?

      Vi vill att du som säljare ska få ut så mycket som möjligt av vår tjänst. Därför vill vi i största mån undvika att sänka försäljningspriset på din klocka om det inte anses nödvändigt. Vi kommer däremot vid osålt klocka efter 2 månader, i samråd med dig som säljare gradvis sänka priset till en förhoppningsvis mer attraktiv prisnivå, tills dess att klockan säljs. Ligger den kvar efter 6 månader kontaktar vi dig för att gemensamt komma fram till en lösning.

  • Villkor

      Genom att skicka in förfrågan godkänner du våra villkor och försäkrar som säljare att din beskrivning av produkten stämmer överens med produktens verkliga skick. Om din beskrivning inte skulle stämma överens får du stå för eventuella returkostnader vid av oss ej godkänd klocka. Om inskick av klocka skulle utebli efter att vi skicka emballage samt fraktsedel till dig, kommer även dessa kostnader att debiteras. Du godkänner även att vi betalar ut provision till ditt kundkonto hos oss på Care of Carl genom ett tillgodobelopp för framtida köp om du accepterar det som betalning vid överenskommelse kring köpeskillnad.

Vill du fortsätta där du var?

Nej, jag vill börja om
Ja, jag vill fortsätta

Kundrådgivning

Tillbaka

Chatt

Måndag-Fredag 08-17

Mail

[email protected]

Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.

Personlig Stilrådgivning

Vi erbjuder i dagsläget personlig stilrådgivning både via digitala och fysiska kundmöten i anslutning till vårt huvudkontor i Borås.

Om du är intresserad och vill boka en tid med vår personal shopper, skicka ett mail till [email protected] där du också specificerar om du önskar ett digitalt eller fysiskt möte. Vi återkommer med fler detaljer och förslag på tider.

Våra stilrådgivare ser fram emot att ta sig an uppgiften att hjälpa dig uppdatera din garderob och investera i kvalitetsplagg som håller över tid!

4.80/5 14577 Recensioner

Alltid snabb leverans och smidiga returer när det är aktuellt.

Patrik A

2025-10-10

Köpare

2025-10-01

Snabbt, enkelt och bra

Filip R

2025-10-10

Köpare

2025-09-29

Snabb leverans

Tomas Kristoffer T

2025-10-10

Köpare

2025-10-01

Snabb leverans

Peter A

2025-10-09

Köpare

2025-09-30

Fin kvalitet och snabb leverans!

Sebastian K

2025-10-08

Köpare

2025-09-29

bra kvalitet och snabb leverans

Adnan A

2025-10-03

Köpare

2025-09-24

Snabb och enkelt, både med köp och retur

Olov S

2025-10-03

Köpare

2025-09-24

Enkelt, smidigt och känns personligt!

Josefin H

2025-10-02

Köpare

2025-09-23

Alltid grymt utbud, lätt att köpa, dem leverans &ampamp betalalternativ jag gillar. Dem gånger det behövs göra retur kan det inte vara lättare👏🏻

Richard S

2025-10-02

Köpare

2025-09-23

Perfekt

Urban L

2025-10-01

Köpare

2025-09-22

Fantastiskt bra kvalitet!

Etienne M

2025-10-01

Köpare

2025-09-22

Allt kanon, som vanligt! 👍

Niklas J

2025-10-01

Köpare

2025-09-22

Alltid snabb leverans och bra kvalitet på kläder och skor. Toppklass!

Sebastian K

2025-10-01

Köpare

2025-09-22

Alltid snabb, korrekt leverans

Håkan M

2025-10-01

Köpare

2025-09-22

Snabb leverans 🙌

Mikael C

2025-09-26

Köpare

2025-09-17

Peter var kunnig och trevlig. Jätte fint showroom där jag fick gå igenom klockan innan köp. Kan absolut rekommendera detta företag 💥👍

Magnus V

2025-09-25

Köpare

2025-09-15

👍

Mathias F

2025-09-24

Köpare

2025-09-15

XXX

Per Göran B

2025-09-20

Köpare

2025-09-11

Bättre skick än väntat!

Christoffer V

2025-09-20

Köpare

2025-09-11

Snabbt åtgärdat!

Marianne H

2025-09-17

Köpare

2025-09-08

Bra kvalitet

Erik K

2025-09-17

Köpare

2025-09-08

Jätte fina sandaler tyvärr lite för små då blev det retur

Babak Z

2025-09-14

Köpare

2025-09-05

Snygga och sitter perfekt. Upphöjd i hålfoten gör plus i kanten.

Anders S

2025-09-13

Köpare

2025-09-04

Allt är fem stjärnor med Care of Carl. Utbud, leveranstid, rutin för returer för att bara nämna några saker.

John R

2025-09-12

Köpare

2025-09-03

Snabbt och bra!

Patrick P

2025-09-12

Köpare

2025-09-03

Älskar allt ifrån Beams+.

Hallvard H

2025-09-11

Köpare

2025-09-02

Den var helt perfekt tackar

Mohamed A

2025-09-09

Köpare

2025-08-31

Otroligt proffsigt och bra bemötande av Peter. Fick svar på alla mina funderingar kring klockan. Handlar gärna klocka av er igen.

David R

2025-09-06

Köpare

2025-08-28

Hederligt må jag säga.

Nova L

2025-09-06

Köpare

2025-08-28

Mjuk och härlig kvalitet

Göran P

2025-09-06

Köpare

2025-08-28