Fri frakt och retur - Leverans inom 1-3 dagar

Vanliga frågor

Information om

  • Retur och byte

      Hur länge gäller öppet köp?

      Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.


      Hur skickar jag tillbaka varor?

      För snabbaste hanteringen av din retur så kan du registrera den själv på Mina sidor och följa instruktionerna där. Det tar bara någon minut. 

      Du kan också göra returen manellt:

      1. Fyll i lappen som heter Returnota/Följesedel och lägg med den i paketet.
      2. Du kan använda samma påse eller låda som du fick din order i, eller använda ett eget emballage.
      3. Klistra på fraktsedeln som var med i paketet så står vi för returfrakten.
      4. Lämna paketet till något av postnords ombud.


      För mer information läs mer här

  • Leverans

      Jag saknar koden för att hämta mitt paket. Kan jag hämta paketet ändå?

      Du ska ha fått ett mail med ditt kollinummer i samband med att paketet skickades. Med hjälp av det kan du spåra paketet och se när det kan hämtas. Aviseringskoden är de fyra sista siffrorna i kollinumret.

      Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

      Paketet ligger kvar i 7 dagar från det att det kom fram.

      Hur avbokar jag min order?

      Skicka ett mail till info@careofcarl.se.


      Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

      Varubrev:
      För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.

      Paket till ombud:
      För beställningar till paketombud använder vi Postnord MyPack Collect. När din beställning har anlänt till Postnords utlämningsställe skickas en avisering till dig. Avisering sker via sms eller brev.

      Hemleverans:
      För leveransalternativet ’Hemleverans’ använder vi Budbee respektive Postnord, vilket anges i kassan. Dessa alternativ visas som tillgängligt endast för de områden där våra transportörer kan erbjuda denna tjänst. Det är ej möjligt att välja dessa leveransalternativ om du väljer att betala via postförskott. Våra transportörer kommer avisera dig via SMS och föreslå tidpunkt för leverans. Du har med dessa leveransalternativ möjlighet att påverka leveransens utförande, varvid tilläggskostnader kan uppstå. I fall där dina val kan skapa extra kostnader kommer detta tydligt kommuniceras i transportörens gränssnitt och dessa är då hanterade som en affärsrelation mellan mottagare och transportör.

      Instabox:
      Ditt paket levereras till angiven paketbox. Den förvalda paketboxen motsvarar det val Instabox rekommenderar för ditt postnummer. Du har även möjlighet att göra ett eget val av paketbox som passar dig bättre. Avisering och kod för uthämtning distribueras via SMS till angivet mobilnummer. Paketet är tillgängligt i 24h efter ankomst till paketbox. Om försändelsen ej hämtas kommer paketet återföras till Care of Carl och hanteras som en returorder. Normal transporttid är 0-1 dag.

  • Betalning och återbetalning

      När och hur skickas min faktura?

      Vid faktura 30 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.

      Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. T.ex. första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.

      Jag ska returnera delar av min order. Hur blir det med fakturan?

      När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mail. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.

      Jag har betalat med presentkort och ska göra ett återköp. Hur blir det med återbetalning? 

      Beloppet kommer att sättas in som tillgodosumma på ditt konto hos oss. Summan kan användas för betalning av ett nytt köp.


      Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?


      Kortbetalning

      Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.

      Direktbetalning Internetbank

      Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. Ingen extra avgift.

      Faktura

      Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress. Läs mer här.

      Delbetalning

      3 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer. Läs mer här. 24 månaders Klarna Konto, betala lägst 100kr per månad eller på 24 månader. Ränta tillkommer. Läs mer här.

      Paypal

      Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

      Swish

      Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

  • Reklamation

      Hur gör jag för att reklamera en vara?

      Kontakta oss via info@careofcarl.se. Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan.

      Hur kommer min reklamation att behandlas?

      I första hand åtgärdas felet hos en skräddare eller skomakare och givetvis står vi för kostnaden. Vid en godkänd reklamation och om en lagning inte är möjlig, ersätts du med en ny vara, alternativt tillgodobelopp eller återbetalning.

Våra två vanligaste frågor

När och hur skickas min faktura?

Vid faktura 30 dagar skickas fakturan via mail. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.

Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. T.ex. första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.

Jag ska returnera delar av min order. Hur blir det med fakturan?

När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mail. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.

Vill du fortsätta där du var?
Nej, jag vill börja om
Ja, jag vill fortsätta
4.75/5 9236 Recensioner

Snabbt o snyggt 🤩

Niclas J

2023-03-27

Köpare

2023-03-17

Snabb leverans, bra storlekar!

Robert B

2023-03-27

Köpare

2023-03-14

Hög kvalité och snabb leverans

håkan l

2023-03-27

Köpare

2023-03-15

Enormt utbud, fina märken, rimliga priser & mycket snabba leveranser SAMT hantering av returer, måste vara en av de mest kompletta nätaffärerna vi har för herrkläder i Sverige just nu.

Niklas L

2023-03-27

Köpare

2023-03-17

Mkt bra utbud och snabb leverans! 

Kent N

2023-03-27

Köpare

2023-03-16

Bra, snabb leverans

Oscar W

2023-03-27

Köpare

2023-03-16

Alltid lika snabb service både vad gäller leveranser och returer/ återbetalningar!

Jesper K

2023-03-27

Köpare

2023-03-15

Snabb leverans och bra grejer som vanligt. 

Joni R

2023-03-26

Köpare

2023-03-10

Snabb och smidig leverans med returresa i. 

Gustaf J

2023-03-24

Köpare

2023-03-10

Jag är alltid mycket nöjd med det jag köper från Care of Carl.

Jan R

2023-03-23

Köpare

2023-03-10

Snabbt, smidigt & tryggt. Med stil & finess.

Helena B

2023-03-23

Köpare

2023-03-13

Det var lite problem  med storleken på min Barbour International då det stod i beskrivningen att den var stor och att man skulle välja en storlek mindre , ringde även och fick svaret  att jag skulle ta storlek 40 som motsvarande L men det stämde inte alls , men efter kanonservice av Lina så blir det ändå full poäng och jackan är helt suverän/ Claes 

Claes-Johan L

2023-03-22

Köpare

2023-03-10

Toppen som vanligt! Snabb leverans!

Adam P

2023-03-22

Köpare

2023-03-13

Snabb leverans.

Jordi W

2023-03-22

Köpare

2023-03-11

Snabbt och enkelt 

Maria L

2023-03-22

Köpare

2023-03-11

Galet snabb leverans som alltid. 

Andreas T

2023-03-22

Köpare

2023-03-12

Snabb leverans och schyssta prylar! 

Marcus P

2023-03-22

Köpare

2023-03-12

Trevlig och bra kommunikation genom hela affären som bestod i ett klockköp. Kändes tryggt vilket är extra viktigt då det är en förhållandevis stor affär. Objektet motsvarade beskrivningen och det är kanon att det finns 1 års funktionsgaranti. 

Mattias A

2023-03-21

Köpare

2023-03-09

Väskan till full belåtenhet. Otroligt snabb leverans. KVALITÉN rakt igenom! TACK

Gunnel E

2023-03-20

Köpare

2023-03-09

Enkel beställningsprocess. Snabb hantering och leverans. Bra pris!

Michael F

2023-03-20

Köpare

2023-03-09

Snygg och exklusiv känsla i leveransen

Patrik H

2023-03-20

Köpare

2023-03-09

Toppen som vanligt!

Gustaf H

2023-03-20

Köpare

2023-03-08

Lagom leveranstid 👍 fungerade inte till min dragkedja tyvärr så jag kontaktar kundtjänst och dom bad mej skicka tillbaka samt återbetalade mina utlägg dagen efter med Swish. Så bara bra saker att säga om detta kundbemötande och jag kommer att handla andra saker av dom tack vare det bemötandet.

Anders A

2023-03-20

Köpare

2023-03-07

Bra kundservice.

Zlatan B

2023-03-20

Köpare

2023-03-09

Utmärkt allting och snabb leverans med!

Claudia A

2023-03-17

Köpare

2023-03-05

Bra utbud snabb leverans.

filip s

2023-03-16

Köpare

2023-03-05

Jag har inte fått varorna ännu! 

Ann-Christin P

2023-03-16

Köpare

2023-03-07

Fina kläder och supersnabb leverans

Per F

2023-03-16

Köpare

2023-03-05

Imponerad av den snabba leverans samt Den exklusiva förpackningen. Det utstrålar  kvalitet! 

Ulf R

2023-03-16

Köpare

2023-03-07

Enkelt att söka och slutföra köp. Snabb leverans👌🏽

Patricia M

2023-03-16

Köpare

2023-03-06

Välkommen!
Vill du fortsätta med leveransland Sverige?
På CareofCarl.se levererar vi endast inom Sverige.
Välj annars annat leveransland:
Spara mitt val
Fortsätt till Sverige »