Så funkar reparationstjänsten
Vi har samlat och besvarat de vanligaste frågorna.
-
Vem vänder jag mig till vid behov av reparation?
Vid behov av uttnytjande av tjänsten är du varmt välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst via vår chatt eller e-post på [email protected]
-
Vilka plagg kan man reparera?
Patagonia har som utgångspunkt att allt som går att reparera, kan repareras.
Av hygieniska skäl accepteras enbart rena föremål för reparation. Intima plagg som underkläder, strumpor, badkläder, handskar, mössor, shorts och underställ kan heller inte repareras.
I vissa fall kan även andra plagg vara oreparerbara, exempel på detta är jackor med omfattande skador där innerfodret har lossnat.
Är du osäker på om ditt plagg kan repareras, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig vidare med ditt reparationsärende. -
Kan jag fysiskt lämna in mitt plagg för reparation?
Care of Carl erbjuder för närvarande inte möjligheten att lämna in ditt plagg direkt hos oss. Däremot erbjuder Patagonia reparationer i sina fysiska butiker i följande städer: Stockholm, Berlin, Amsterdam, München och Milano. Observera att vid reparation i någon av Patagonias butiker hanteras processen helt av dem, och deras specifika villkor för reparation gäller.
-
Kommer min reparation vara synlig på plagget?
Vid reparationer strävar Patagonia efter att matcha nytt material så nära som möjligt med det befintliga, även om det ibland inte är möjligt, särskilt för äldre plagg där tyget kan ha förändrats eller utgått.
Även om plagget inte blir helt identiskt med sitt ursprungliga skick, bibehålls dess funktionalitet – utan att du behöver konsumera mer. -
Hur går processen till?
- Kontakta vår kundtjänst via chatt eller e-post på [email protected]
- Du får detaljerade instruktioner om hur du skickar in ditt plagg till oss på Care of Carl.
- Vi ser till att plagget skickas vidare till Patagonia, där det repareras efter behov av varumärkets egna specialister.
- När reparationen är klar skickar vi tillbaka din produkt till dig, redo att användas igen.
Den uppskattade tiden för reparation och frakt är 6–8 veckor, men detta kan variera beroende på faktorer som säsong och reparationens omfattning.
- Kontakta vår kundtjänst via chatt eller e-post på [email protected]