
Ett nytt Eton
Publicerad 2016-02-23
Som en del av er kanske har märkt har Eton nyligen uppdaterat sin varumärkesplattform. Vi tog tillfället i akt och ställde ett par frågor om förändringarna till deras PR-chef, Sara Ölmebäck.
Ni har precis uppdaterat er varumärkesplattform. Vad har ni gjort?
- Vi har uppdaterat allt från logotyp till inredningskoncept, hemsida och kollektionerna. Logotypen har moderniserats och blått är numera Etons signaturfärg, vilken är genomgående i all paketering. Det nya inredningskonceptet är framtaget med inspiration från det svenska arvet i material som ljus ask, naturfärgat läder och mässingsdetaljer. Vi installerade precis den nya inredningen i Etonbutiken på Sturegatan 8 i Stockholm och i vårt showroom i New York.
Om jag förstår det rätt så har ni i samband med detta även uppdaterat era kollektioner. Hur skiljer de sig från innan?
- Våra kollektioner har omdefinierats för att passa bättre in i det nya konceptet. Premiumskjortor av hög kvalité kommer alltid att vara kärnan i Eton, men det finns ett större och mer mångfacetterat utbud för att tillfredsställa en bredare målgrupp. Till exempel, Eton Green-kollektionen, skjortor i tvättade och innovativa tyger, är större än någonsin och innehåller en rad fantastiska oxfords, linne- och denimskjortor.
Har skjortan förändrats något? Eller kan jag som kund fortfarande hitta min favoritpassform?
- Etonskjortan har inte förändrats, utan håller fortfarande samma höga kvalité och perfekta passform i super slim, slim, contemporary och classic.

Den kortärmade skjortan är en nyhet för säsongen
Slutligen, hur klär sig Eton-mannen våren 2016?
- På kontoret klär han sig i någon av våra micromönstrade skjortor för en uppdaterad, modern businesslook och på fritiden gärna i våra kortärmade skjortor som vi lanserar för första gången nu i vår. Vi ville skapa en skjorta som kunde ersätta en t-shirt. Därför var passform och kvalité viktigt för att få fram en soft och bekväm känsla. Skjortorna har tagits fram i lätta kvalitéer som poplin och muslintyg, vilket kännetecknas av sin luftiga väv och lätt skrynkliga textur, och har en snygg, lite snävare roll-up ärm.
Utforska Etons vårkollektion här.
Text: Jon Carrington, Care of Carl
Foto: Eton
Ni har precis uppdaterat er varumärkesplattform. Vad har ni gjort?
- Vi har uppdaterat allt från logotyp till inredningskoncept, hemsida och kollektionerna. Logotypen har moderniserats och blått är numera Etons signaturfärg, vilken är genomgående i all paketering. Det nya inredningskonceptet är framtaget med inspiration från det svenska arvet i material som ljus ask, naturfärgat läder och mässingsdetaljer. Vi installerade precis den nya inredningen i Etonbutiken på Sturegatan 8 i Stockholm och i vårt showroom i New York.
Om jag förstår det rätt så har ni i samband med detta även uppdaterat era kollektioner. Hur skiljer de sig från innan?
- Våra kollektioner har omdefinierats för att passa bättre in i det nya konceptet. Premiumskjortor av hög kvalité kommer alltid att vara kärnan i Eton, men det finns ett större och mer mångfacetterat utbud för att tillfredsställa en bredare målgrupp. Till exempel, Eton Green-kollektionen, skjortor i tvättade och innovativa tyger, är större än någonsin och innehåller en rad fantastiska oxfords, linne- och denimskjortor.
Har skjortan förändrats något? Eller kan jag som kund fortfarande hitta min favoritpassform?
- Etonskjortan har inte förändrats, utan håller fortfarande samma höga kvalité och perfekta passform i super slim, slim, contemporary och classic.

Den kortärmade skjortan är en nyhet för säsongen
Slutligen, hur klär sig Eton-mannen våren 2016?
- På kontoret klär han sig i någon av våra micromönstrade skjortor för en uppdaterad, modern businesslook och på fritiden gärna i våra kortärmade skjortor som vi lanserar för första gången nu i vår. Vi ville skapa en skjorta som kunde ersätta en t-shirt. Därför var passform och kvalité viktigt för att få fram en soft och bekväm känsla. Skjortorna har tagits fram i lätta kvalitéer som poplin och muslintyg, vilket kännetecknas av sin luftiga väv och lätt skrynkliga textur, och har en snygg, lite snävare roll-up ärm.
Utforska Etons vårkollektion här.
Text: Jon Carrington, Care of Carl
Foto: Eton
Taggar:
Vad tyckte du om den här artikeln?
Inga kommentarer
Vill du fortsätta där du var?
Kundrådgivning
Chatt
Måndag-Fredag 08-17

Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.
Personlig Stilrådgivning
Vi erbjuder i dagsläget personlig stilrådgivning både via digitala och fysiska kundmöten i anslutning till vårt huvudkontor i Borås.
Om du är intresserad och vill boka en tid med vår personal shopper, skicka ett mail till [email protected] där du också specificerar om du önskar ett digitalt eller fysiskt möte. Vi återkommer med fler detaljer och förslag på tider.
Våra stilrådgivare ser fram emot att ta sig an uppgiften att hjälpa dig uppdatera din garderob och investera i kvalitetsplagg som håller över tid!
Logga in
Choose your delivery country