-
HUR GÅR DET TILL?
- Markera de produkter du önskar sälja hos oss genom knappen "Sälj direkt" under plagget och välj dess skick.
- Godkänn sedan våra villkor för att få sälja med Pre-owned och skicka in din förfrågan.
- Vi kommer inom 1-2 arbetsdagar besvara din förfrågan via mail.
- Vid godkänt plagg skickar vi ut ett emballage till dig med förbetald fraktsedel för dig att frakta plagget till oss.
-
VARFÖR TAR NI INTE EMOT VISSA PLAGG?
Vi eftersträvar högsta kvalitet i vår Pre-owned-avdelning och nekar därför plagg som inte håller tillräckligt hög standard för vidareförsäljning. Vi anser exempelvis att t-shirts inte kan hålla den standard vi önskar då det är ett plagg som i regel tvättas kontinuerligt samt lätt blir ofräscht.
Plagg som inte syns i listan är inte möjliga att sälja via Pre-owned
-
HUR MYCKET FÅR DU TILLBAKA AV DITT INSKICKADE PLAGG?
Sälj direkt
Med Pre-owned sälj direkt kommer du bli återbetald 20-30% av det du köpte plagget för. Det som avgör om du får 20% eller 30% är plaggets skick. Plagg som har mindre tecken på anvädning kommer ge dig 20%. Helt nya plagg som aldrig är använda kommer att ge dig 30% utbetalning. Du kommer här få pengarna på ditt kundkonto 7-9 dagar efter att vi mottagit plagget.
Sälj på kommission
Vid sålt plagg får du tillbaka: 50% av försäljningspris under 2500 kr, 60% mellan 2500-5000 kr samt 70% vid 5000 kr och uppåt.
Kommissionen tas ut för att försäkra kvalitet, hantering samt fotografering av plagg.
Samtliga plagg som tas in i avdelningen undersöks för att dels säkerställa att plagget är äkta och är i säljbart skick. Genom tjänsten som erbjuds bibehåller vi samma service som i övriga butiken med snabba leveranser, fri frakt och retur.
-
VAD ÄR SKILLNADEN PÅ "SÄLJ DIREKT" OCH "SÄLJ PÅ KOMMISSION"?
Plagg som är markerade med "Sälj på kommission" är plagg med en högre prispunkt. Här blir du återbetald mellan 50-70% av det priset plagget säljs för i avdelningen. Återbetalningen sker när plagget varit sålt i minst 30 dagar.
För plagg markerade med "Sälj direkt" kommer du bli återbetald så fort vi har mottagit och hanterat ditt plagg. Här blir du återbetald 20% eller 30% av det priset du köpte plagget för, beroende på dess skick.
-
Vad händer om ditt plagg inte blir sålt?
Vi vill att du som säljare genom Pre-owned ska få ut så mycket som möjligt av vår tjänst. Därför vill vi i största mån undvika att sänka försäljningspriset på ditt plagg om det inte anses nödvändigt. Vi kommer däremot vid osålt plagg efter 2 månader, i samråd med dig som säljare gradvis sänka priset till en förhoppningsvis mer attraktiv prisnivå, tills dess att plagget säljs.
-
Villkor
Genom att skicka in förfrågan godkänner du våra villkor och försäkrar som säljare att din beskrivning av produkten stämmer överens med produktens verkliga skick. Om din beskrivning inte skulle stämma överens får du stå för eventuella returkostnader vid av oss ej godkänt plagg. Om inskick av plagg skulle utebli efter att vi skicka emballage samt fraktsedel till dig, kommer även dessa kostnader att debiteras.
Du godkänner även att vi betalar ut provision till ditt kundkonto hos oss på Care of Carl genom ett tillgodobelopp för framtida köp.
Care of Carl hanterar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (se integritetspolicy).
VAD ÄR SKILLNADEN PÅ "SÄLJ DIREKT" OCH "SÄLJ PÅ KOMMISSION"?
Plagg som är markerade med "Sälj på kommission" är plagg med en högre prispunkt. Här blir du återbetald mellan 50-70% av det priset plagget säljs för i avdelningen. Återbetalningen sker när plagget varit sålt i minst 30 dagar.
För plagg markerade med "Sälj direkt" kommer du bli återbetald så fort vi har mottagit och hanterat ditt plagg. Här blir du återbetald 20% eller 30% av det priset du köpte plagget för, beroende på dess skick.
Återbetalningen sker som ett tillgodobelopp på ditt kundkonto.
Alla plagg som skickas in till Pre-owned ska vara helt doftfria.
Detta innebär att de inte får lukta parfym, rök eller andra starka dofter.
Hittar du inte plagget du söker efter i listan? Skicka in en manuell förfrågan här.