
THE COLLECTIVE - VÅRT LOJALITETSPROGRAM
Välkommen till Care of Carl – en plats där tidlös stil möter ett modernt medlemskap. The Collective är för dig som värdesätter kvalitet, långsiktighet och personlig service.
Ju mer du investerar i din stil, desto mer får du tillbaka genom förmåner, erbjudanden och skräddarsydd inspiration.
Via The Collective erbjuder vi extra värde till våra mest lojala kunder, baserat på den årliga köpvolymen.
Ju mer du handlar, desto mer låser du upp – procentuell återbäring på alla köp, förtur till realisationer, unika varumärkessamarbeten, prioriterad kundservice och personlig stilrådgivning.
Just nu är du utvald som en av få kunder som får tillgång till medlemsprogrammet under en testperiod på tre månader. Observera att programmet är något begränsat under testperioden
men nedan följer de förmåner du har tillgång till idag samt de möjligheter som finns om du låser upp de nästkommande nivåerna vid givna köpvolymer.
Vårt lojalitetsprogram gäller för dig som väljer att vara en aktiv medlem och därmed godkänner att i någon utsträckning ta emot våra utskick. Nedan kan du specificera i vilken omfattning du önskar motta dessa, och du har alltid möjlighet att ändra dina preferenser vid behov.
Platinum

(40tkr+/år)
15% återbäring på dina köp*
Kostnadsfria rådgivningstjänster
Exklusiva erbjudanden och förtur till realisationer
Alltid fri hem-/expressleverans**
1 kostnadsfri Care Service per kalenderår
*Villkor: Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror, Pre-Owned-artiklar eller presentkort. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan.
**Denna förmån är delvis begränsad under testperioden.
Gold

(30tkr+/år)
12,5% återbäring på dina köp*
Kostnadsfria rådgivningstjänster
Exklusiva erbjudanden och förtur till realisationer
1 fri express-& 1 fri hemleverans/år**
Care Services till självkostnadspris
*Villkor: Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror, Pre-Owned-artiklar eller presentkort. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan.
**Denna förmån är delvis begränsad under testperioden.
Silver

(20tkr+/år)
10% återbäring på dina köp*
Kostnadsfria rådgivningstjänster
Exklusiva erbjudanden och förtur till realisationer
1 fri hemleverans/år**
Care Services till självkostnadspris
*Villkor: Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror, Pre-Owned-artiklar eller presentkort. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan.
**Denna förmån är delvis begränsad under testperioden.
Bronze

(10tkr+/år)
7,5% återbäring på dina köp*
Kostnadsfria rådgivningstjänster
Exklusiva erbjudanden och förtur till realisationer
*Villkor: Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror, Pre-Owned-artiklar eller presentkort. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan.
Standard

(Member)
5% återbäring på dina köp*
Fler kostnadsfria fraktalternativ och fria returer**
Kostnadsfria rådgivningstjänster
Exklusiva erbjudanden och förtur till realisationer
*Villkor: Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror, Pre-Owned-artiklar eller presentkort. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan.
**Denna förmån är delvis begränsad under testperioden.
Non member

(No email consent)
Fri leverans
Ingen fri retur (49 kr)
Tillgång till stilrådgivning
Vanliga frågor
-
Vad är The Collective?
The Collective är Care of Carls lojalitetsprogram. Varje köp du gör tar dig ett steg närmare nya förmåner. Baserat på din årliga köpvolym blir du placerad i en av våra medlemsnivåer.
-
Hur fungerar återbäringen?
I The Collective belönar vi långsiktigt tänkande och stilmedvetna val. Därför erbjuder vi en återbäringsmodell som ger dig mervärde – utan att tumma på kvalitet. Efter varje köp får du en procentuell återbäring, baserat på beloppet du behållit varor för*. Istället för en traditionell rabatt får du ett tillgodobelopp insatt på ditt kundkonto – att använda vid kommande köp av produkter såväl som de tjänster vi erbjuder. Ju högre medlemsnivå i The Collective, desto större återbäring.
Exempel: Om du handlar för 5 000 kr och din nivå ger 10% återbäring, får du 500 kr att använda nästa gång du köper något hos oss.
Så fungerar det:
- För varje köp du , får du tillbaka en procent av köpesumman som tillgodo.
- Beloppet syns på Mina Sidor inom 45 dagar efter slutförd order (när returperioden och tid för hantering av returen passerat).
- Du väljer själv när du vill använda din tillgodosumma, men den förfaller 3 år efter insättning.
*Återbäringen gäller inte vid köp av realisationsvaror eller Pre-Owned-artiklar. Däremot kommer summan även från dessa köp att tillräknas din totalvolym och således hjälpa dig att klättra i medlemstrappan. Beloppet som tillgodoräknas baseras på summan av de varor du behåller, således räknas inte eventuella returer in.
-
Hur kvalificerade jag mig för min nivå i The Collective?
För att bli medlem i The Collective behöver du ha ett konto hos Care of Carl. Som ny medlem börjar du automatiskt på vår första nivå. När du har genomfört ditt första köp uppgraderas du baserat på din köpvolym.
Din medlemsnivå beräknas därefter dagligen utifrån hur mycket du handlar för – och behåller – under en rullande 12-månadersperiod. Din nivå kan uppdateras när som helst under året. Poängen för en specifik order tillskrivs 30 dagar efter att köpet genomförts och baseras på din medlemsnivå vid ordertillfället. Du hittar en översikt över alla medlemsnivåer och tillhörande förmåner under Mina sidor. -
Hur länge behåller jag min nivå i The Collective?
Om du inte uppgraderas under testperioden, behåller du din nuvarande nivå till periodens slut. När du når nästa nivå baserat på din köpvolym (efter returrättens utgång), uppgraderas du automatiskt.
-
Är ett konto samma sak som ett medlemskap i The Collective?
Nej. Ett konto hos Care of Carl innebär att vi sparar din orderhistorik, leveransinformation och eventuella preferenser – men det gör dig inte automatiskt till medlem i The Collective.
För att aktivera ditt medlemskap behöver du ändra dina nyhetsbrevsinställningar under fliken ”The Collective” på Mina sidor. Skapar du ett konto för första gången kan du också välja att bli medlem direkt genom tacka ja till nyhetsbrev vid registreringen.
-
Kan jag pausa eller avsluta mitt medlemskap?
Det går inte att pausa ett medlemskap, men du kan när som helst avsluta det genom att tacka nej till nyhetsbreven. Du avsäger dig då medlemskapet med de tillhörande förmånerna samtidigt som du kommer framöver behöva betala 49kr i returavgift.
-
Varför har jag inte fått mina poäng trots att jag lagt en beställning?
Poäng tilldelas först när din beställning har betalats och returrätten samt tiden för att hantera returerna har passerat. Det kan därför dröja upp emot 45 dagar efter köpet innan poängen
syns och återbäringen finns tillgänglig på ditt kundkonto. Om du returnerar en vara eller får en återbetalning kommer motsvarande poäng att dras från ditt saldo.
-
Hur ser jag vilken nivå jag har och hur många poäng jag har?
Din nuvarande nivå syns inne på Mina Sidor under fliken ”Kundprofil”, men under testperioden finns det tyvärr ingen möjlighet att se dina intjänade poäng. Kom ihåg att nivån baseras på din totala poäng – ju mer du engagerar dig, desto fler förmåner får du ta del av.