Enknäppt smokingkavaj med normal passform från Oscar Jacobson. Stilfull kavaj som kan kompletteras med tillhörande byxor för att bilda en hel smoking.
• Helfodrad, vilket ger ett följsamt plagg med en genomarbetad insida.
• Kavajslag i siden.
• Tre framfickor, varav en bröstficka.
• Fyra innerfickor, varav en pennficka.
Passform
• F-serien, kavajer med modellnamn som börjar på F har normal passform.
• Normal i storleken, vi rekommenderar att du väljer din vanliga storlek.
• Modellen på bilden är 186 cm, väger 78 kg och bär storlek 48.
Mått i cm | 46 | 48 | 50 | 52 | 54 | 56 | 58 |
Ärmlängd | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 48 | 48 |
Bröstvidd | 102 | 104 | 108 | 112 | 118 | 122 | 126 |
Midjevidd | 94 | 98 | 100 | 106 | 112 | 116 | 118 |
Plagglängd | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 |
Axelmått | 45 | 46 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |
Gediget hantverk, snillrika detaljer och en tidlös stil utmärker Oscar Jacobson. I en kombination av anglosaxiskt kulturarv, italiensk skräddarkonst och skandinavisk enkelhet gör man högkvalitativa kostymer och kavajer för den medvetne mannen.
Allt började i den lilla svenska staden Borås med att man 1903 började tillverka arbetskläder. 1908 började Oscar Jacobson tillverka kläder i fördefinierade storlekar istället för att skräddarsy, något som var revolutionerande på sin tid. Under 1920-talet infördes nästa revolutionerande idé – övergången från att en sömmerska gjorde hela kostymen till att man specialiserade sig på ett enskilt moment. En idé som tagit varumärket till den kvalitetsnivå man håller idag.
Gediget hantverk, snillrika detaljer och en tidlös stil utmärker Oscar Jacobson. I en kombination av anglosaxiskt kulturarv, italiensk skräddarkonst och skandinavisk enkelhet gör man högkvalitativa kostymer och kavajer för den medvetne mannen.
Allt började i den lilla svenska staden Borås med att man 1903 började tillverka arbetskläder. 1908 började Oscar Jacobson tillverka kläder i fördefinierade storlekar istället för att skräddarsy, något som var revolutionerande på sin tid. Under 1920-talet infördes nästa revolutionerande idé – övergången från att en sömmerska gjorde hela kostymen till att man specialiserade sig på ett enskilt moment. En idé som tagit varumärket till den kvalitetsnivå man håller idag.